onsdag 24 oktober 2012

Hata Norrmejerier

...eller egentligen så har de gjort något bra. Marknadens godaste fil som heter "Norrskensfil". Problemet är bara att de har gjort ett av marknadens vidrigaste fil: kräkmedlet "Norrskensfil - Svartvinbär och blåbär". I nästan exakt samma förpackning.


Nu är det någonstans kring tjugonde gången jag går på samma nit! Ni fattar. Man kliver upp lite lurvig på morgonen. Sätter på kaffe i perculatorn. Man känner kaffedoften sprida sig. Man tassar ut och hämtar Västerbottenskuriren. Häller ut lite hallon i tallriken. Tar fram en filförpackning och häller ut filet i sin tallrik OCH FÅR ÄN EN GÅNG SE ATT MAN KÖPT DET SATANS JÄVLA IDIOTFILET MED SVARTVINBÄR OCH BLÅBÄR!!!

Nu ringde jag och skulle vara upprörd. Rösten i telefonen talade om för mig vilka dagar och vilka tider jag kan få vara upprörd. Nu kan det väl i och för sig vara bra att de inte har öppet på morgonen när man stirrar besvikelsen i vitögat. Det är väl risk att man uttrycker sig på ett sätt som är åtalbart. Men jag vill vara upprörd idag.

1 kommentar:

  1. Tror att det är en komplott, Åke...eller en kompott i alla fall.

    SvaraRadera